Aenima is a Portuguese dark wave, rock band formed in Almada in 1997. The name of the band is a play on the Latin word anima, meaning "soul". The band is notable for its guitar-based ambient sound and clear female vocals.
Critics quite often compare the band to Cocteau Twins and Dead Can Dance.
Aenima was founded by guitarist and producer Rune Eriksen (previously with Millennium) and vocalist Carmen Susana Simões (previously with Poetry of Shadows and Isiphilon). They soon added bassist Paulo, guitarist Nor and drummer Hugo to their line-up. Carmen was the band's main lyricist during her years with Aenima.
Aenima's debut LP album, Revolutions, was released in 1999 by the Symbiose label. Originally the band was signed for a two-album deal, but their record label soon went out of business, so Aenima had to look for another publisher.
The follow-up record, Never Fragile, was released by Equilibrium Music in 2002. With its 6 tracks, Never Fragile is considered to be an EP or maxi-single. It was highly praised by critics.
In 2003, Aenima released their second full-length album, Sentient, via the US-based Middle Pillar Presents label, becoming the first European act to be signed by the label.
Carmen left the band after Sentient was released. She was soon replaced with a new singer, Susana, a graduate of Lisbon Conservatory. As of 2007, the band was working on recording their new, yet-unnamed album
/ AENIMA's debut, "Revolutions", caused quite an impression on both press and fans, who were unanimous in their praise when it came to live shows as well. The band have been compared in the past to the likes of Cocteau Twins, The Gathering, The Third and the Mortal, Faith and the Muse or Dead Can Dance, and now "Never Fragile" brings forth a sharper side of AENIMA, properly seasoned after outstanding live appearances in notorious international festivals such as the M'era Luna Festival, in Germany. Although they have hardly dropped the ethereal moods of their debut album, AENIMA have improved their recipe which bridges the gap between a clever use of technological artefacts and conventional rock compositions with a skilled use of melody, groove and ambience.
"Forlorn" opens in a mournful, dirge-like manner, and gradually climbs to its zenith, with the female vocals voice rising from lament to crystal clear soprano tones. Drums and bass provide an escort in her grievous march, clad with a veil of twinkling guitars and subtle keyboard undertones, as opposed to the heavier posture found in "At the Edge of a Cliff" with its hard, distorted, guitars.
"The Light", perhaps the disc's most easily memorable track, has been used as the closing track for the band's set at the M'era Luna performances and shows AENIMA's brighter face, with an approach that seems to draw some Pop sensitivities to their dark rock, which acquires a more introspective and melancholic tone again for "Lilith".
Last but not least, "Rapture" begins in a rather celestial mood, and leads AENIMA through a slightly more synthetic path to close up "Never Fragile".
This CDEP comes in full colour colour digipak, with varnished cover, and it is now sold out. /bc
Материал предназначен для ознакомления!
Если вам понравился альбом, купите диск в магазине.
The material is intended for review! If you liked the album, buy the CD in the store.
Об ошибках и нерабочих ссылках пишите автору темы в личном сообщении / Write to the author of the topic in your personal message about errors and broken links
Дорогие пользователи, друзья. Предлагаю вам поучаствовать в сборе средств на расширенный функционал сайта и приобретения места для файлов и дисков с новыми альбомами с последующим размещением на сайте. В виде качественного типа и полными сканами обложек. Давайте вместе сделаем сайт лучшим в тематике Metal.
Dear users, friends. I suggest that you participate in fundraising for the expanded functionality of the site and purchase space for files and discs with new albums with subsequent placement on the site. In the form of a high-quality type and full scans of the covers. Let's work together to make the site the best in the Metal theme.
Легендарные немецко-американские хэви-метал-титаны Accept выпустили свой новый альбом "Humanoid" 26 апреля этого года на лейбле Napalm Records. Первый сингл и видеоклип с пластинки доступны с 28 февраля. Грядущий релиз был в очередной раз спродюсирован, записан, сведён и отмастерен именитым продюсером Энди Снипом. А теперь поклонники могут ознакомиться с предстоящим альбомом на недавно запущенном интерактивном веб-сайте, где они могут перепрограммировать робота, изображённого на обложке альбома, и в процессе ознакомиться с различными частями альбома. Для того, чтобы получить доступ к сайту, нужно предварительно сохранить "Humanoid", ссылку можно найти в любой поисковой системе, вбив в поисковую строку группу и название альбома. Гитарист и мастермайнд команды Вольф Хоффманн комментирует: "Я чрезвычайно доволен "Humanoid". Альбом наполнен потрясающей энергетикой! Вновь работать с лучшим метал-продюсером Энди Снипом было очень весело и интересно! Мы отличная команда. Нам всем очень нравится новая пластинка, и мы с нетерпением ждём возможности отыграть "Humanoid" вживую! Надеюсь, нашим фэнам он понравится так же, как и нам."
DR 7 ещё тот кирпич, вполне слушабельный, чуть плеер подрегулировал и мой microlab вывозит Беда когда DR 4 и 5 ... Сам альбом хорош, отмечу Man Up and The Reckoning + Ravages Of Time да и вначале Гуманоид с Франкенштейном раскрутили)) В сравнение с настоящим Accept-ом ставить не буду, это немножко другое, хотя и Марк осваивается под Удо и солирующие гитары вяжут узоры и задают риффы. У настоящего Accept-а соло звучит так 2:38 ...
Мадам возьмите колонки S - 90, там все услышите, не нужно слушать такую музыку на андроиде или десятиватных или компьютерных колонках, там вы действительно ничего путнего не услышите, притензии не ко мне а к тому кто этот рип создал, заходите на сайт продаж cd дисков купите Вам пришлют с прекрасной записью и возможно со всякими сканами Кстати в последнее время стал замечать что на рутрекере стали релизеры себя не утруждать монтированием лося, просто берут мп3 закидывают в конвектор и ву аля супер тяжеловестный лось получился 1 трек весом 60-70 мб, сам лично видел такие программки конвекторов на сайтах, и даже испробовал звук остался как на мп3 ничего не поменялось
Очень приличный релиз. Богомолы конечно полегчали (в юности по тяжелее были, относительно конечно даже тех Iron Maiden на разогреве у которых были). Кавер от Rainbow "I Surreder" высветлил у меня мысль - вот так же Ричи Блэкмор в своё время, в 80-е, умягчил свою Радугу в угоду конъюнктуре рынка. Но в Praying Mantis играют мастера своего дела и поэтому даже этот melodic с элементами AOR слушается прилично. А в дороге самое то
If you need a link to the moose, go to my telegram or to any site in the search there you can download lossless http://ttttt.me/kwewPtEzNGZi/1007 while the author of the release is sick